מעוניינים להגיש תלונה על השירות שקיבלתם מחברת דואר ישראל? ריכזנו כאן את כל הדרכים ליצירת קשר עם שירות לקוחות, נציב תלונות הציבור, מינהל הדואר והגופים השונים אשר יכולים לסייע בקבלת מענה לתלונות לקוחות דואר ישראל.
לפני שליחת תלונה על דואר ישראל – מומלץ לפנות לשירות הלקוחות – פרטי שירות לקוחות דואר ישראל.
שליחת תלונה לחברת דואר ישראל
ניתן לשלוח תלונה לדואר ישראל בדרכים הבאות:
- דואר ישראל – נציב תלונות הציבור – הנחיות
- טופס שליחת תלונה לנציב תלונות הציבור: בקישור הזה.
- פקס: 076-8870010
מינהל הדואר – תלונות הציבור / פניות הציבור
מינהל הדואר במשרד התקשורת אחראי על הפיקוח, הבקרה והביקורת של שוק הדואר בישראל בכלל ושל חברת דואר ישראל בפרט.
- כתובת למשלוח דואר: רחוב יפו 23, ירושלים 9199907
- פניות הציבור – מינהל דואר – טלפון: 02-6702224
- פניות ציבור – פיקוח על בנק הדואר – טלפון: 02-6702245
- פקס: 03-5198125
- הגשת פניות הציבור – דואר
- הגשת פניות הציבור – בנק הדואר
- משרד התקשורת – מדיניות הטיפול בפניות ציבור בנושא דואר
דואר ישראל – תלונות הציבור – הגנת הצרכן
במקרים שבהם לא התקבל מענה מספק ובזמן סביר מהחברה, גם לאחר הגשת תלונה בכתב, ניתן לשלוח תלונה גם למועצה הישראלית לצרכנות ובמקרים מסוימים – גם לרשות להגנת הצרכן (קראו כאן על ההבדלים בין שני הארגונים).
שליחת תלונה – המועצה הישראלית לצרכנות
שימו לב: המועצה מטפלת בתלונות או פניות רק לאחר שהצרכן פנה בכתב לבית העסק עצמו (בדואר, במייל, בצ'אט או בהודעת ווטסאפ) ולא קיבל ממנו מענה מספק.
יש לצרף את תיעוד הפנייה לבית העסק ואת כל המסמכים הרלוונטיים לפנייה ששולחים למועצה לצרכנות. אין לצרף בשום אופן פרטי כרטיס אשראי וחשוב לציין כתובת דוא"ל לקבלת התשובה לפנייה.
את הפנייה למועצה לצרכנות ניתן לבצע בדרכים הבאות:
- טופס תלונה מקוון
- טופס תלונה ידני – ניתן לשלוח בדוא"ל: [email protected] או בפקס: 03-6241035
- באמצעות אפליקציית המועצה הישראלית לצרכנות – אנדרואיד
- בדואר לכתובת: המועצה הישראלית לצרכנות, ת"ד 20413 תל אביב 6120301.
לאחר מילוי הטופס (ניתן להחסיר פרטים שאינם ידועים) תקבלו מספר פנייה, אשר יאפשר לכם לעקוב אחר סטטוס הטיפול בפנייה בקישור הזה.
שליחת תלונה – הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
במקרים של הטעיה, הטעיה בפרסום, ניצול מצוקה, חיוב יתר, חיוב ללא הרשאה, הצגת מחיר וסימון מוצרים, אחריות ושירות, אי קבלת מידע או ביטול עסקה, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן.
שימו לב שהטיפול של הרשות להגנת הצרכן הוא כללי ואינו מיועד למתן החזרים / פיצוי במקרים נקודתיים.
בכל פנייה יש לציין את הפרטים הבאים:
- שם מלא, כתובת מגורים, כתובת דוא"ל, טלפון (ניתן להגיש את הפנייה גם בעילום שם).
- מהות התלונה ופרטים מלאים לגבי האירוע – שם בית העסק, כתובתו, מספר ח.פ./ע.מ. (לפי החשבונית/חיפוש באינטרנט), מועד ביצוע העסקה, אופן ביצוע העסקה (טלפון, אינטרנט, פרונטלי), מהות התלונה.
- מסמכים רלוונטיים – קבלות וחשבוניות, חוזה, הסכם, תמונות, תיעוד התקשורת מול בית העסק וכו'.
ניתן להגיש את התלונה בדרכים הבאות:
- טופס פנייה מקוון
- פקס: 073-3717790
- שליחת מכתב בדואר לכתובת: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בנין בית עופר, רח' נחום חפצדי 5 ירושלים מיקוד 9548401