קווים – תלונות | פניות הציבור | שליחת תלונה

חברת התחבורה הציבורית קווים היא אחת מחברות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל.

החברה מבצעת מדי שנה יותר מ-4 מיליון נסיעות באמצעות כ-1,500 אוטובוסים, מידיבוסים ומיניבוסים באזורים: חדרה-נתניה, חשמונאים, ביתר עילית ועמק האלה.

פרסומת

לפני שליחת תלונה על חברת קווים – מומלץ לפנות לשירות לקוחות קווים.

קווים – שליחת תלונה

ניתן לשלוח תלונה לחברת קווים בדרכים הבאות:

  • טלפון: 2060* או 03-7732060.
  • דואר אלקטרוני: [email protected].
  • פקס: 03-5570610.
  • כתובת דואר: רח' הרוקמים 26, חולון, בניין B, בניין עזריאלי.

קווים – תלונה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית

תלונות בנושאים הקשורים להתנהלות קווים ניתן לשלוח לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בקישור הזה.

ניתן לפנות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית בתלונות על שירות לקוי או פוגעני בקווי הרכבת הקלה בתל אביב וגוש דן.

בהגשת התלונה יש לכלול את הפרטים הבאים:

  • פרטים מלאים של המתלונן או המתלוננת: שם מלא, מספר זהות, כתובת למשלוח דואר וטלפון נייד לבירורים.
  • פרטי האירוע: מקום, תאריך, שעה, מוצא ויעד, שם תחנת העלייה, משך המתנה, מספר הרכבת.
  • תיאור קצר של האירוע ומסמכים רלוונטיים כגון: חשבונית, קבלות על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירוע, תכתובות קודמות וכדומה.
פרסומת

קווים – תלונות הציבור – הגנת הצרכן

במקרים שבהם לא התקבל מענה מספק ובזמן סביר מהחברה, גם לאחר הגשת תלונה בכתב, ניתן לשלוח תלונה גם למועצה הישראלית לצרכנות ובמקרים מסוימים – גם לרשות להגנת הצרכן (קראו כאן על ההבדלים בין שני הארגונים).

שליחת תלונה – המועצה הישראלית לצרכנות

שימו לב: המועצה מטפלת בתלונות או פניות רק לאחר שהצרכן פנה בכתב לבית העסק עצמו (בדואר, במייל, בצ'אט או בהודעת ווטסאפ) ולא קיבל ממנו מענה מספק.

יש לצרף את תיעוד הפנייה לבית העסק ואת כל המסמכים הרלוונטיים לפנייה ששולחים למועצה לצרכנות. אין לצרף בשום אופן פרטי כרטיס אשראי וחשוב לציין כתובת דוא"ל לקבלת התשובה לפנייה.

את הפנייה למועצה לצרכנות ניתן לבצע בדרכים הבאות:

לאחר מילוי הטופס (ניתן להחסיר פרטים שאינם ידועים) תקבלו מספר פנייה, אשר יאפשר לכם לעקוב אחר סטטוס הטיפול בפנייה בקישור הזה.

שליחת תלונה – הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

במקרים של הטעיה, הטעיה בפרסום, ניצול מצוקה, חיוב יתר, חיוב ללא הרשאה, הצגת מחיר וסימון מוצרים, אחריות ושירות, אי קבלת מידע או ביטול עסקה, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן.

שימו לב שהטיפול של הרשות להגנת הצרכן הוא כללי ואינו מיועד למתן החזרים / פיצוי במקרים נקודתיים.

בכל פנייה יש לציין את הפרטים הבאים:

  • שם מלא, כתובת מגורים, כתובת דוא"ל, טלפון (ניתן להגיש את הפנייה גם בעילום שם).
  • מהות התלונה ופרטים מלאים לגבי האירוע – שם בית העסק, כתובתו, מספר ח.פ./ע.מ. (לפי החשבונית/חיפוש באינטרנט), מועד ביצוע העסקה, אופן ביצוע העסקה (טלפון, אינטרנט, פרונטלי), מהות התלונה.
  • מסמכים רלוונטיים – קבלות וחשבוניות, חוזה, הסכם, תמונות, תיעוד התקשורת מול בית העסק וכו'.

ניתן להגיש את התלונה בדרכים הבאות:

  • טופס פנייה מקוון
  • פקס: 073-3717790
  • שליחת מכתב בדואר לכתובת: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בנין בית עופר, רח' נחום חפצדי 5 ירושלים מיקוד 9548401