כלל ביטוח היא אחת מקבוצות הביטוח ומוצרי החיסכון הפנסיוני הגדולות בישראל.
קבוצת כלל משווקת מגוון גדול של מוצרי ביטוח וחיסכון הכולל: ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי חיים, ביטוחי אבדן כושר עבודה, ביטוחי נסיעות לחו"ל, ביטוחים עסקיים, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחי מנהלים, פוליסות חיסכון ועוד.
שליחת תלונה לנציב פניות הציבור – כלל ביטוח
לפני שליחת תלונה לנציב תלונות הציבור של כלל ביטוח – יש לפנות לשירות הלקוחות של החברה.
אם לא קיבלתם מענה מספק משירות הלקוחות של כלל, ניתן לשלוח תלונה לנציב פניות הציבור של כלל בדרכים הבאות:
- טלפון: 077-6387767
- דואר אלקטרוני: [email protected]
- כתובת דואר: הממונה על פניות הציבור, קבוצת כלל, ת.ד. 37070, תל אביב 6136902
חשוב לכלול בפנייה:
- שם הפונה, מספר תעודת זהות, כתובת למשלוח תשובה וטלפון לבירורים.
- ציון מספר פוליסה רלוונטית ושם סוכן.
- ציון מספר תביעה עם ציון תאריך אירוע.
- תיאור פרטי הפנייה.
- צירוף אסמכתאות תומכות לתלונה.
מענה בכתב לתלונות צפוי להתקבל בתוך 30 ימים ממועד קבלת הפניה, ובמקרה של פניות של לקוחות שהם אזרחים ותיקים (מעל גיל 67) – מענה צריך להתקבל עד 21 ימים ממועד קבלת הפניה.

כלל ביטוח – שליחת תלונה לרשות שוק ההון / הפיקוח על הביטוח
אם הגשתם תלונה לנציב תלונות הציבור של כלל ביטוח ולא קיבלתם מענה מספק, ניתן לפנות ליחידה לפניות הציבור ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון באופן הבא:
מה צריך לכלול בפנייה?
- פרטי הפונה: שם הפונה, מספר תעודת זהות/ח.פ., כתובת למשלוח דואר, מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני.
- פרטים מזהים רלוונטיים נוספים: מספר פוליסה, מספר תביעה, פרטי חשבון קופת גמל וכו'
- פרטי הגורם כלפיו מוגשת תלונה: חברת הביטוח, סוכן הביטוח, יועץ פנסיוני, קרן הפנסיה, קופת הגמל וכו'.
- תיאור קצר של נושא ומהות הפנייה: אם ניתן מומלץ לצרף צילומים של המסמכים הקשורים לפנייה.
שימו לב: פניות בעילום שם או ללא מס' ת.ז. לא יטופלו.
איך שולחים תלונה לפיקוח על הביטוח ברשות שוק ההון?
ניתן לפנות לפיקוח על הביטוח בדרכים הבאות:
- הגשת תלונה באמצעות מערכת הפניות המקוונת
- טופס מקוון ללא רישום
- פקס: 02-5695352
- דואר אלקטרוני: [email protected]
- דואר רגיל לכתובת: המפקח על הביטוח, היחידה לפניות הציבור – רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, רח' עם ועולמו 4, ירושלים מיקוד 9546304
במידה ואתם שולחים את התלונה בפקס, במייל או בדואר, מומלץ להשתמש בטפסי התלונה הבאים:

כלל ביטוח – תלונות – פניות הציבור – הגנת הצרכן
במקרים שבהם לא התקבל מענה מספק ובזמן סביר מהחברה, גם לאחר הגשת תלונה בכתב, ניתן לשלוח תלונה גם למועצה הישראלית לצרכנות ובמקרים מסוימים – גם לרשות להגנת הצרכן (קראו כאן על ההבדלים בין שני הארגונים).
שליחת תלונה – המועצה הישראלית לצרכנות
שימו לב: המועצה מטפלת בתלונות או פניות רק לאחר שהצרכן פנה בכתב לבית העסק עצמו (בדואר, במייל, בצ'אט או בהודעת ווטסאפ) ולא קיבל ממנו מענה מספק.
יש לצרף את תיעוד הפנייה לבית העסק ואת כל המסמכים הרלוונטיים לפנייה ששולחים למועצה לצרכנות. אין לצרף בשום אופן פרטי כרטיס אשראי וחשוב לציין כתובת דוא"ל לקבלת התשובה לפנייה.
את הפנייה למועצה לצרכנות ניתן לבצע בדרכים הבאות:
- טופס תלונה מקוון
- טופס תלונה ידני – ניתן לשלוח בדוא"ל: [email protected] או בפקס: 03-6241035
- באמצעות אפליקציית המועצה הישראלית לצרכנות – אנדרואיד
- בדואר לכתובת: המועצה הישראלית לצרכנות, ת"ד 20413 תל אביב 6120301.
לאחר מילוי הטופס (ניתן להחסיר פרטים שאינם ידועים) תקבלו מספר פנייה, אשר יאפשר לכם לעקוב אחר סטטוס הטיפול בפנייה בקישור הזה.
שליחת תלונה – הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן
במקרים של הטעיה, הטעיה בפרסום, ניצול מצוקה, חיוב יתר, חיוב ללא הרשאה, הצגת מחיר וסימון מוצרים, אחריות ושירות, אי קבלת מידע או ביטול עסקה, ניתן לפנות לרשות להגנת הצרכן.
שימו לב שהטיפול של הרשות להגנת הצרכן הוא כללי ואינו מיועד למתן החזרים / פיצוי במקרים נקודתיים.
בכל פנייה יש לציין את הפרטים הבאים:
- שם מלא, כתובת מגורים, כתובת דוא"ל, טלפון (ניתן להגיש את הפנייה גם בעילום שם).
- מהות התלונה ופרטים מלאים לגבי האירוע – שם בית העסק, כתובתו, מספר ח.פ./ע.מ. (לפי החשבונית/חיפוש באינטרנט), מועד ביצוע העסקה, אופן ביצוע העסקה (טלפון, אינטרנט, פרונטלי), מהות התלונה.
- מסמכים רלוונטיים – קבלות וחשבוניות, חוזה, הסכם, תמונות, תיעוד התקשורת מול בית העסק וכו'.
ניתן להגיש את התלונה בדרכים הבאות:
- טופס פנייה מקוון
- פקס: 073-3717790
- שליחת מכתב בדואר לכתובת: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בנין בית עופר, רח' נחום חפצדי 5 ירושלים מיקוד 9548401