איך לקבל שירות לקוחות טוב יותר?

פרסומת

לא תמיד קל לקבל שירות לקוחות יעיל ומהיר. לעתים קרובות חוויית ההתנהלות מול שירות הלקוחות של החברות השונות יכולה לפעמים להיות ארוכה ומתסכלת.

ריכזנו כאן מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל שירות לקוחות טוב ומהיר יותר:

1. מתי שניתן – השתמשו באפשרויות השירות העצמי

אזורי שירות עצמי באתרי האינטרנט של החברות השונות, מספקים תשובות לנושאים נפוצים רבים עימם מתמודדים הלקוחות מדי יום ובחלק מהמקרים גם מאפשרים ללקוחות לבצע פעולות באופן עצמאי.

שימוש מושכל באיזור השירות העצמי באתר האינטרנט יכול לעזור לכם למצוא פתרון לבעיה שלכם, בכל שעה, ומבלי לבזבז זמן מיותר על המתנה לנציג שירות.

פרסומת

2. העדיפו לדבר עם אדם אמיתי

אפליקציות ואתרי אינטרנט רבים הטמיעו בשנים האחרונות "בוטים" המספקים תשובות למגוון שאלות נפוצות ובחלק מהמקרים גם יכולים לבצע עבורכם פעולות בסיסיות.

ועדיין, נציגי שירות לקוחות בשר ודם מבצעים בדרך כלל עבודה טובה בהרבה מבוטים שתוכנתו על מנת לתת שירות לקוחות, והיכולות שלהן ברוב המקרים עדיין מוגבלות.

בכל הזדמנות אפשרית – העדיפו לדבר או לשוחח עם אדם אמיתי.

3. התקשרו בשעות הבוקר

הזמן הטוב ביותר ליצור קשר עם שירות לקוחות הוא בדרך כלל בשעות הבוקר, בין 7:00 בבוקר ל-12:00 בצהריים (כמובן, בהתאם לשעות הפעילות של המוקד הרלוונטי).

הזמן הפחות מוצלח לפנות לשירות לקוחות הוא בשעות אחר הצהריים, בין 16:00 ל-20:00 בערב.

4. השתדלו לא להתקשר בימי ראשון

יום ראשון הוא בדרך כלל היום העמוס ביותר במוקדי שירות הלקוחות וזמני ההמתנה לשירות ארוכים יותר.

גם יום חמישי נוטה להיות עמוס בחלק ממוקדי השירות, בשל עומס של שיחות מלקוחות שמעוניינים לפתור את הבעיות שלהם לפני סוף השבוע.

בכל הזדמנות אפשרית – נסו להתקשר בימים שני, שלישי או רביעי.

פרסומת

5. היו נעימים אך אסרטיביים

ברוב המקרים, לקוחות המתנהלים באורח נעים אך אסרטיבי יצליחו להשיג מענה טוב יותר מנציג שירות הלקוחות.

חשוב לזכור שנציגי השירות משוחחים עם עשרות אנשים ביום ושהם, כמובן, רק בני אדם.

התנהלות מכבדת, אך אסרטיבית, משיגה בדרך כלל תוצאות טובות יותר מאשר תוקפנות מיידית, או לחילופין – נימה ותרנית.

6. במקרה הצורך – שוחחו עם מנהל

סמכותם של נציגי שירות הלקוחות מוגבלת בחלק גדול מהחברות, ובמקרים מסוימים יש צורך לבקש לדבר עם מנהל על מנת לקבל את המענה הנדרש.

אם נציג השירות פוטר אתכם בתשובות שנשמעות לכם שטחיות או סתמיות – מומלץ לנסות לבקש לשוחח עם המנהל שלו ולקבל מענה ראוי יותר.

7. תגידו תודה

קיבלתם מנציג השירות מענה טוב לבעיה שלכם? אל תשכחו לומר תודה.

נכון – לבעיה שלכם זה כבר לא משנה, אבל חשוב תמיד לזכור שמדובר בבני אדם, וזהו פשוט הדבר המכובד, היפה וגם הנעים לעשות.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות
Exit mobile version